Anód csere, anód felülvizsgálat!

Minden villanybojler tartalmaz anódot, legalábbis  a gyártaskor még  volt benne.  Gyakran hallom bojlercsere vagy szerencsés esetben szerelés során, hogy senki nem  mondta, hogy ezt cserélni kell. Pedig kell! A garanciajegy vagy a használati útmutató minden esetben tartalmazza a gyártó anód felülvizsgálatra vonatkozó előírásait, javaslatait!

Milyen gyakran kell ellenőrizni, cserélni az anódot?

Az Ariston készülékek a garanciális időszakban évenkénti, a Hajdu készülékek 2 évenkénti karbantartásra vannak a gyártó által ítélve. A karbantartás költsége mindig a felhasználót terheli, így gyakran anyagi megfontolásból marad el a karbantartás. Az első karbantartást szerintem nem érdemes kihagyni! Ilyenkor már látszik a vízkő mennyisége és az anód állapota, ebből pedig következtetni lehet, hogy milyen gyakran  esedékesek a karbantartások, illetve hosszabbodik, duplázódik a garancia.

A képen egy két tartályos Ariston bojler látható. A bal oldali tartály anódja elfogyott, csak egy vas csonk maradt, míg a jobb oldali tartály  anódja még használható állapotú volt.

 Ez a jobb oldali tartály. Itt volt használható állapotú az anód. Látszik némi vízkő, a belső melegvízcső és egy jó állapotú, ép bevonatú tartály.

 

 

 

 

  Ez  pedig a bal oldali, anód nélküli tartály. Nem tökéletes a kép, de látszik ami kell, az anód elfogyott és a tartály erősen korrodálódott, rozsdasodott.

Ez vezetett a bojler kilyukadásához és a drága cseréhez!

 

 

És most jöjjön a végkövetkeztetés:

A bojler karbantartására szükség van!

Ha nem akar, bojlert cserélni az ezzel járó kellemetlenségekkel és magas költséggel, akkor garanciális időszakban típustól függően 1-2 évente, garancián túl pedig 2-3 évente célszerű vizkőtelenítéssel egybekötött anód felülvizsgálatot tartani.