Ariston Pro Eco hibakódok
Az Ariston Pro Eco Evo bojler „C” energia
osztályba sorolt kedvező árú, könnyen kezelhető bojler. Ritka meghibásodások esetén a bojler, a hőmérséklet jelző ledek villogásával tudatja a működési zavar okát, amit az alábbi hibajegyzékből tudunk meg. Kivéve amikor nem…, de erről majd később!
Ha a bojler meghibásodik, működése leáll és valamennyi lámpája egyszerre villog. Első lehetséges teendő a készülék KI és újra BE kapcsolása. amennyiben az újraindításkor már nem áll fenn a hiba, akkor a bojler egy gyors diagnosztika (Knight Ridert idézve futófénnyel) után,
visszatér a normális üzemhez. Ha a hiba fennáll akkor visszatér a villogás. Ekkor már lehet hívni a szakszervizt.
Szakszerviz vagy bojler szerelő?
Érdemes valóban szakszervizt hívni , hiszen az Ariston készülékek komplex elektronikával rendelkeznek, amitől egy csak Hajdu készülékekre szakosodott szerelő, a fejét vakargatja, majd habitusától függően, zavartan elismeri, hogy ő ide kevés vagy határozottan cserét javasol.
Ha engem hív, rákérdezek a készülék pontos típusára és a hiba leírására. A típust a készülék alján, a két bekötő cső mellett találja. Bizonyos típusok esetén a vonalkódra is szükség van, a pontos alkatrész beazonosításához.
Bojler diagnosztika
A diagnosztika csak hiba esetén működik. Kiolvasása a BE-KI kapcsoló gomb 5 másodperces nyomva tartásával kérhető le.
1. lámpa – Kártya hiba (vajon milyen kártya)
2. lámpa – Anód hiba (ezt vajon honnan tudja)
3. lámpa – az NTC érzékelő hibás (ez a hőmérsékletet méri)
5. lámpa – túl magas vízhőmérséklet
4. és 5. lámpa – Általános túlmelegedés (kártyahiba. ???)
3. és 5. lámpa – Differenciállis érzékelőhiba (???)
3. és 4. és 5. – Víz nélküli működés (nincs érzékelő, akkor hogyan?)
A megjegyzéseimből is látszik, hogy nem tökéletes a diagnosztikai rendszer, vagy a fordító nem látott még bojlert. Az előbb felsoroltakon felül, gyakran előfordul, hogy más lámpák villognak, ezekre is van tapasztalat alapú diagnosztika, de ez maradjon az én titkom.
Üdvözlet!
Ariston Velis VLS 50 bojlerem van 3 éves garanciával. 1.éve a garanciális szervizlistában szereplő szerelő ránézett a készülékre és aláírta a garanciajegyet 5000 Ft.-ér. A készüléket igen keveset használom, Napi 1-2 óránál többet nincs is bekapcsolva.
Kérdéseim: Most a második év végén szükséges-e a vízkőtelenités és az beletartozik-e a garanciális javítások
körébe?
Mi az amit a szerelőnek el kellene végeznie a második év végén.
Válaszát előre is köszönöm.
Kedves Kati!
A készüléket szét kell szedni, és az anódot szemrevételezni, esetleg cserélni kell. A karbantartás feltételé a garanciának, de fizetős, nem garanciális szolgáltatás.
Szia van nekem 120 v eco airiston bojler nincs meleg viznincs hang oszes èrinto gomb vilog
nézd meg ezt: https://youtu.be/Hnhe5UcRD9s
Az e60 hiba az kártyaszoftver hiba. Mi a teendő?
Kérem segítségét.
Cserélni kell, valószínűleg az elektronikus termosztátot.
Jó estét!
Folyamatosan villognak a gombok, nem reagál az újra inditasra. Mikor tudja megnézni?
Fót
Kedves Zsolt!
Sajnos a távolság miatt nem tudok segíteni.
Szép napot!
Olyan kérdésem lenne, hogy ez a fajtájú bojleremnek hibája van-e vagy „csak” levegős? Kb a fele erősségű melegvizet adja ki magából a bemenethez képest. Fűtéskor van egy hallható hangja. Kérésére tudok videót küldeni. Volt olyan időszak amikor 1-1 arányban jött a hideg-meleg víz. De amikor több napra elutazok akkor el szoktam zárni a sarokszelepeket. Nem kéne?
Üdvözlettel, Molnár Dániel.
Kedves Dániel!
A melegvíz oldalra hiba sarokszelepet beépíteni. Szerintem az a hibás.
Ariston Pro Plus 80l
Minden villog E60 hibakóddal. Ki-be kapcsolóra nem reagál. Áramtalanítás után ugyanez a hiban.